Local Search

20-30% af alle søgninger foretaget på en søgemaskine er lokal forankret

50% af alle mobile søgninger er lokale
20% af alle desktop søgninger er lokale

Hver 13 søgning viser direkte lokal interesse.
5% af alle søgninger indeholder et bynavn
2% af alle søgninger indeholder et nærmere bestemt område
0.5% af alle søgninger indeholder postnumre

Dermed er der et enormt potentiale for alle virksomheder rent lokalt. Og ofte et uudnyttet potentiale. Estimeret er det kun 15-20% af alle virksomheder, der har lokalt fokus i søgemaskinerne. Og data viser at 85% af alle local searches vil blive fulgt op af en call to action, det vil sige et telefonopkald, en mail, eller et besøg hos virksomheden lokalt.

Local search er mange ting – og søgemaskinerne har hver især deres tilgang og deres optimeringsmuligheder.

Herunder er de tre store søgemaskiners Local Business Center, men alle steder hvor virksomheders adresser bliver nævnt, har reelt set indflydelse på din lokale placering:
Google+ Local eller Google Places – tidligere Local Business Center eller bare Google Local
Bing Local Listing Center
Yahoo! Local features eller listings

Se nedenfor hvordan du optimerer til local search:

Google Places – Lokale Listings i Google Streetview
Håndværkere i Google Maps – udvidelser til LBC
Flere ikoner i Google Maps
Google Local business Center – udfyld det perfekt
Google tester placering af local search
Google tags i Google places
Google Places – inkluder hele Danmark
Location Services – det nye local search?
Nyt interface til Google Places
Local search søgetermer – sådan søger dine brugere lokalt

Listen bliver løbende opdateret. Hvis du ønsker at høre mere om Local Search er du velkommen til at kontakte SeoAnalyst.