Local Search
20-30% af alle søgninger foretaget på en søgemaskine er lokal forankret
50% af alle mobile søgninger er lokale
20% af alle desktop søgninger er lokale
Hver 13 søgning viser direkte lokal interesse.
5% af alle søgninger indeholder et bynavn
2% af alle søgninger indeholder et nærmere bestemt område
0.5% af alle søgninger indeholder postnumre
Dermed er der et enormt potentiale for alle virksomheder rent lokalt. Og ofte et uudnyttet potentiale. Estimeret er det kun 15-20% af alle virksomheder, der har lokalt fokus i søgemaskinerne. Og data viser at 85% af alle local searches vil blive fulgt op af en call to action, det vil sige et telefonopkald, en mail, eller et besøg hos virksomheden lokalt.
Local search er mange ting – og søgemaskinerne har hver især deres tilgang og deres optimeringsmuligheder.
Herunder er de tre store søgemaskiners Local Business Center, men alle steder hvor virksomheders adresser bliver nævnt, har reelt set indflydelse på din lokale placering:
Google+ Local eller Google Places – tidligere Local Business Center eller bare Google Local
Bing Local Listing Center
Yahoo! Local features eller listings
Se nedenfor hvordan du optimerer til local search:
Google Places – Lokale Listings i Google Streetview
Håndværkere i Google Maps – udvidelser til LBC
Flere ikoner i Google Maps
Google Local business Center – udfyld det perfekt
Google tester placering af local search
Google tags i Google places
Google Places – inkluder hele Danmark
Location Services – det nye local search?
Nyt interface til Google Places
Local search søgetermer – sådan søger dine brugere lokalt
Listen bliver løbende opdateret. Hvis du ønsker at høre mere om Local Search er du velkommen til at kontakte SeoAnalyst.





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til