Google Places – inkluder hele Danmark

Servicevirksomheder og tjenesteområde blev tilgængeligt i Google Places for godt fire måneder siden. Derved kan du som virksomhed specificere til hvilket område, du ønsker at fokusere dine lokale ydelser.

Tests viser, at der endnu ikke er den store rankingmæssige fordel i at benytte områder (Ja, denne virksomhed betjener kunder på deres adresse) frem for at vælge den generelle (Nej, alle kunder kommer til virksomhedsadressen).

Der kan dog være en fordel i at specificere dit tjenesteområde, hvis du specifikt kun ønsker, at blive fundet inden for den lokation, du har bestemt.

En webshop, der kun leverer i Danmark, kunne derfor også være interesseret i vise lokale listings i Danmark. Man kan ikke vælge Danmark, som eneste distributionsområde, men du kan vælge inden for en specifik radius.

Alternativt kan du indsætte nedenstående lokaliteter – og derved kun inkludere de danske grænser og farvande. Man får lidt af Sverige med også, men her har det ikke nogen skadende virkning. Leverer du til hovedstadsområdet, kan du så risikere at modtage ordrer fra det svenske via local search også, men mere omsætning er sjældent et problem for webshopejere eller andre, der benytter sig af local search som markedsføringsplatform.

Har du andre erfaringer med brug af tjenesteområde eller servicering af en bestemt radius i Google Places?

Kommenter post