Kategorisér din virksomhed korrekt i Google Places
Alle de steder hvor din virksomhed er listet i en sammenhæng online indgår det ofte i en form for kategorisering.
Mange af de services, der lister virksomheder eller på anden måde forsøger at beskrive en niche ved hjælp af listings – bruger netop kategorier til at adskille forskellige virksomhedstyper.
Det kan lyde banalt, men korrekt kategorisering kan være en særdeles vigtig brik i at gøre virksomheden synlig på relaterede termer.
Find alle relevante kategorier
En mexicansk restaurant vil selvfølgelig passe perfekt under kategorien mexicansk restaurant, men den passer nøjagtigt ligeså godt i kategorierne:
- Restaurant
- Mexicansk mad
- Takeaway/takeout – hvis den tilbyder det
- Madudbrigning – hvis den tilbyder det
- Catering – hvis den tilbyder det
- Festlokaler
- Tequilabar
- Find selv på flere…
Når du opretter eller justerer en listing i Google Places (du har oprettet din virksomhed i Google Places ikke?) er det derfor ekstremt vigtigt, at du også finder de korrekte kategorier til din virksomhed. Tænk på alle de mulige termer din virksomhed kan beskrives under – og indtast dem som kategorier.
Vælg fem forskellige kategorier i Google Places
I Google Places har du mulighed for at vælge fem kategorier. Du får her mest ud af at vælge en eller to af de predefinerede – og de resterende ud fra de øvrige kategorier, du ønsker at være synlig på. Her gælder almindelige søgemaskineoptimeringsmetoder selvfølgelig også. Det nytter ikke noget at spamme kategorierne med keywords, som ikke har relevans. Men brug muligheden for at vælge alle fem.
Undgå at vælge enten meget specifikke eller meget brede kategorier. Vælger du specifikt, risikerer du at volumen af søgende forsvinder og vælger du for bredt vil konkurrencen være enorm. Sørg derfor for, at have lidt af begge lejre.
Den mexicanske restaurant fra før – vil således aldrig få ordrer fra take away kunder, hvis det ikke er oplyst eller markedsført. Det bør være sund fornuft – og er det således også i din lokale listing.
Virksomheder, der er placeret på samme adresse, som det ofte er tilfældet for restauranter og hoteller, vil ofte være beskrevet i en kategori eller inden for samme kategorisering. Et hotel kan dermed opleve at miste en hel del potentielle kunder, hvis den lokale listing kun refererer til en restaurant. Det kan igen fikses ved at tage ejerskab over listingen og indsætte de rigtige eller mest beskrivende kategorier.
Vær konsistent
Endelig skal du være konsistent i dine valg af kategorier. Det hjælper ikke at være listet under Bager et sted – og et andet sted under Café. Skal du til tops – skal du være konsistent.Det gælder også på tværs af andre lokale tjenester.
Hvordan har du kategoriseret din virksomhed?
Kommenter post





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til