Place Search – places og Maps overtager Google!
Google testede local maps i højre kolonnen på nogle få udvalgte søgninger i starten af juli. Nu ser det ud som om testen er af mere seriøs karakter – for stort set samme resultater returneres nu på google.dk.
Update: Den nye placering af maps er nu officielt rullet ud i det meste af verdenen. Den nye funktion hedder Place Search. Se mere her.
Igen går det ud over Google Adwords – som skubbes til fordel for Local Search maps – maps som tilmed følger med, hvis man scroller. (se billeder nederst)
En given søgeresultatside (SERP) består af følgende – fra toppen:
3 Resultater fra Google AdWords
3 Organiske listings fra Google Maps
7 Lokale listings – med reviews eller anmeldelser umiddelbart til højre for resultatet
og endelige 4 organiske listings igen.
En ændring som vist på billederne nedenfor vil ganske givet betyde langt større fokus på lokale søgeresultater, langt højre fokus på site reviews eller anmeldelser, sandsynligvis et fald i antallet af kliks fra betalte placeringer uden for top tre og endeligt betydeligt mere fokus på at være placeret i top tre i de organiske resultater, frem for under resultaterne fra local – og dermed under scroll.
Det er en gigantisk ændring – som i endnu højere grad sætter fokus på Local Search og potentialet heri. Det er stadig en test – men det kunne se ud som om, at denne er på vej ud af beta.
Søgeresultaterne er spottet af Jonas Aagreen.
2 Kommentarer til “Place Search – places og Maps overtager Google!”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Cammy Tydale says:
I recently noticed this too!
It’s a big change, I’ll be interested to see what happens – I noticed this when doing a local search and didn’t know what it was.
From doing this as a user, I can say that it’s really weird – the really big displays are definitely not to my liking – it feels very much like advertising.
I hope they go back to something closer to the old format! Some of these are really…….bad…. even yahoo is giving me better results compared with some of these!
Kim Sand says:
Der er ændret godt og grundigt i deres algoritme med hensyn til at ranke websites/virksomheder der er i Google Places OG ranker med deres website. Jeg har oplevet at et firma og website som lå henholdsvis nummer 11 i places og 9 i de organiske røg op som nummer 2 med den nye måde at vise resultaterne. OG det på meget konkurrencepræget søgeord.
Noget tyder på at ihvertfald anmeldelser har fået en lidt større rolle, er lige ved at teste det :)