Google Places Local Business Directories
Nu udvider Google med Google Places Local Business Directories. Endnu en funktion, som udvider mulighederne i Local Search og Google Places generelt. Som det ser ud – får hver større by fremover deres helt egen Lokale Google Places portal.
Google Places directories er en komplet liste af virksomheder og anbefalede steder inden for et specifikt område. Hele setuppet minder temmelig meget om det hedengange Google Hotpot, men der er kommet langt flere funktioner til og mange forskellige integrationsmuligheder.
De lokale business directories indeholder – ud over de forskellige listede steder – også upcomming events, twitterfeed, lokal blog (må man forvente det bliver fremover) – og direkte information til virksomheder i form af integration til Google Places.
Desuden stiller Google fremover en såkaldt Google Places business specialist til rådighed inden for hvert område. For en virksomhed, der sjældent offentliggører lokale telefonnumre – må man sige, at det er en gevaldig ændring.
Hvor Google Offers er tilgængeligt (så vidt vides stadig kun i Portland) – er der også direkte integration her. Google Boost bliver også fremhævet, hvilket er nærliggende i forbindelse med Google Places og endelig introducerer Google TalkBin, der for blot 3 måneder siden var en selvstændig virksomhed – men nu en af Googles nye produkter.
Der er ingen http://www.google.com/copenhagen endnu, men du kan se nogle af de eksisterende her:
http://www.google.com/austin/
http://www.google.com/portland/
http://www.google.com/madison
http://www.google.com/sandiego
Der er ingen officiel meddelelse fra Google omkring de nye Local Business Directories, men der er alligevel for meget information til, at det kan være en test. Ovenstående er stadig kun tilgængeligt i USA, men det tyder på, at Googles store fokus Local Search fortsætter.
Kunne du tænke dig et direkte telefonnummer til en officiel Google Places business specialist og hvad synes du om Googles nye tiltag?
5 Kommentarer til “Google Places Local Business Directories”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Rune Risom says:
Jeg synes det er et ret forventeligt udspil fra Google, eftersom de har lagt så meget fokus på local search det sidste års tid. Ingen tvivl om at de lokale business directories (som f.eks. zityzen.com her i DK) går en hård tid i møde.
Jimi Hove says:
I en del servicebrancher er lokalbaseret trafik alt, allerede nu. Her taler vi for eksempel : rengøringsfirmaer, køreskoler, håndværkere, restauranter og så videre. Og det er nok også det marked som Google kan være sikker på at beholde i fremtiden.
Jeg kan sagtens forestille mig en fremtid, hvor produktsøgning på for eksempel kaffemaskiner, støvsugere osv, foretages via genkeldelsessoftware , scan med en smartphone eller webcam og du får præcis den model du leder efter. Kombineret med 3D produktfremvisning på hjemmesider, nemt at scanne.
Ikke at Google ikke kan sidde på disse markeder også, men den tradiotionelle søgemaskine vil egne sig bedst til tidligere nævnte services, hvor mange af dem har kunder der søger lokalt.
At det hele så ender med en slags De Gule Sider / Krak, det kan man kalde for en slags back to the begining, med et glimt i øjet.
Jeg hilser det velkomment, da jeg ved at det er der de kunder jeg vil henvende mig til, er.
For folk der arbejder med onlinemarketings ydelser ( og andre ), og kan arbejde overalt, men stadig er en servicevirksomhed, hvordan de bliver behandlet i søgeresultaterne, med disse tiltag, det må tiden vise, men mon ikke at algoritmen kan tage det med ? Det er jeg ret sikker på :-)
Rasmus Himmelstrup says:
@Rune – Enig. Google har så meget information om virksomheder og brugerne, at de uden tvivl hurtigt kan overgå nuværende portaler, som den du nævner. Jeg vurderer, at alle former for business directories som eks. De Gule Sider eller Krak går en hård(ere) tid i møde.
@Jimi – Local Search er alt for mange brancer – ikke kun serviceindustrien. Ingen tvivl om det. Og med tiltag som Google Places directories bliver fokus blot endnu mere nødvendig for virksomheder, der har lokal tilstedeværelse.
Jesper says:
Hej Rasmus – lige et spørgsmål google ikke kan besvare: Hvordan overtage man en andens google places profil?
Hvis den fx er oprettet i en privat gmail konto og skal flyttes over til virksomhedens, eller hvis man nu sælger en fysisk butik? Umiddelbart ser det ud til at man skal slette alt og starte forfra, men ret irriterende at miste ranking + anmeldelser så.
Håber du har en smart løsning :-)
Rasmus Himmelstrup says:
@Jesper – Der er flere forskellige løsninger:
Hvordan overtage man en andens google places profil? – Det kan man som udgangspunkt ikke.
Hvis en Google Places konto er oprettet i en privat gmail konto og skal flyttes over til virksomheden:
Det smarteste her er, at oprette en ny places konto, få den verificeret – og så efterfølgende rapportere den gamle. Se Googles guide her: http://www.google.com/support/places/bin/answer.py?answer=183009
Derved kan eventuel ranking og anmeldelser også videreføres
Hvis man nu overtager en fysisk butik, hvor der før har været en anden med en Google Places listing:
Læs dette fremragende indlæg:
http://blumenthals.com/blog/2011/06/17/google-places-basics-listing-a-new-business-a-timeline-for-launch/