Google Boost – AdWords i Local Search

Google lancerer nu endnu et produkt til den efterhånden forholdsvis lange liste af add ons til Google Places – eller Local Search. Google Boost. En slags AdWords til Google Places – hovedsageligt tiltænkt mindre virksomheder, der ikke umiddelbart har mulighed eller know how til at køre en fuld Google AdWords kampagne.

Google Boost er AdWords uden nogle former for forstyrrende elementer. Der er ingen forudgående arbejde (som keyword research og udarbejdelse af overordnet budget), Google klarer ved oprettelse det meste. Eneste påkrævede er, at man har oprettet en Google Places page og er villig til at smide mere end 50$ om måneden.

Google Places - Boost

Selvom Boost er tiltænkt små virksomheder – er regnestykket forholdsvist simpelt.
“With over 4 million currently claimed listings, an adoption rate of 10% with an average $50/mo spend would generate $240,000,000 annually. ” Kilde: Blumenthals

Som mange andre tiltag til Google Places fungerer Google Boost endnu ikke i Danmark. Den første test kører foreløbig kun i San Francisco, Houston og Chicago. Men sammenlignet med andre tests og hele designet af backend til at styre Google Boost kampagner – må betyde, at Google Boost kommer på alle markeder inden for en overskuelig periode.

Du kan læse mere om Google Boost her (Officiel Google hjælpeside)

5 Kommentarer til “Google Boost – AdWords i Local Search”

  • Godt arbejde!

  • Det var umiddelbart også det jeg læste, at det ikke fungerede i Danmark, men ved enkelte søgninger, har jeg fundet nogle boost ads for Danake virksomheder. én i københavn indtil videre.

    Hvordan lader det sig gøre?

  • Den blå “omvendte dråbe” kommer faktisk frem en del steder, er dog endnu ikke helt klar over om det er Boost der er in effekt, eller om det kan være en Adwords annonceudvidelse der klassificeres som “særlig præcis”, og da bliver vist på denne måde. Jeg ser den ved en søgning på fx “Frisør Århus”

    Afventer svar fra Google.

  • @Kim – her er et officielt svar: den blå pin fremkommer, når placeringen er tilknyttet en location extension og altså er en del af en AdWords-annonce. Pinnen er rød, når det er organiske søgeresultater, og placeringen kommer fra Google Places.

  • Det er korrekt jeg har efter nogle test fundet frem til hvordan den kommer frem.
    Den kommer – som du siger – frem når man bruger annonceudvidelser og du tilknytter din Google Places hertil. Og det er kun når kortet til højre vises, dvs når google ser det som en “lokal søgning” hvor “places” kommer i spil.

    Det er hvad jeg selv er kommet frem til.

Kommenter post