Google Boost – AdWords i Local Search
Google lancerer nu endnu et produkt til den efterhånden forholdsvis lange liste af add ons til Google Places – eller Local Search. Google Boost. En slags AdWords til Google Places – hovedsageligt tiltænkt mindre virksomheder, der ikke umiddelbart har mulighed eller know how til at køre en fuld Google AdWords kampagne.
Google Boost er AdWords uden nogle former for forstyrrende elementer. Der er ingen forudgående arbejde (som keyword research og udarbejdelse af overordnet budget), Google klarer ved oprettelse det meste. Eneste påkrævede er, at man har oprettet en Google Places page og er villig til at smide mere end 50$ om måneden.
Selvom Boost er tiltænkt små virksomheder – er regnestykket forholdsvist simpelt.
“With over 4 million currently claimed listings, an adoption rate of 10% with an average $50/mo spend would generate $240,000,000 annually. ” Kilde: Blumenthals
Som mange andre tiltag til Google Places fungerer Google Boost endnu ikke i Danmark. Den første test kører foreløbig kun i San Francisco, Houston og Chicago. Men sammenlignet med andre tests og hele designet af backend til at styre Google Boost kampagner – må betyde, at Google Boost kommer på alle markeder inden for en overskuelig periode.
Du kan læse mere om Google Boost her (Officiel Google hjælpeside)
5 Kommentarer til “Google Boost – AdWords i Local Search”
Kommenter post





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Elin Skjefstad says:
Godt arbejde!
Thomas says:
Det var umiddelbart også det jeg læste, at det ikke fungerede i Danmark, men ved enkelte søgninger, har jeg fundet nogle boost ads for Danake virksomheder. én i københavn indtil videre.
Hvordan lader det sig gøre?
Kim Sand Sørensen says:
Den blå “omvendte dråbe” kommer faktisk frem en del steder, er dog endnu ikke helt klar over om det er Boost der er in effekt, eller om det kan være en Adwords annonceudvidelse der klassificeres som “særlig præcis”, og da bliver vist på denne måde. Jeg ser den ved en søgning på fx “Frisør Århus”
Afventer svar fra Google.
Rasmus says:
@Kim – her er et officielt svar: den blå pin fremkommer, når placeringen er tilknyttet en location extension og altså er en del af en AdWords-annonce. Pinnen er rød, når det er organiske søgeresultater, og placeringen kommer fra Google Places.
Kim Sand Sørensen says:
Det er korrekt jeg har efter nogle test fundet frem til hvordan den kommer frem.
Den kommer – som du siger – frem når man bruger annonceudvidelser og du tilknytter din Google Places hertil. Og det er kun når kortet til højre vises, dvs når google ser det som en “lokal søgning” hvor “places” kommer i spil.
Det er hvad jeg selv er kommet frem til.