Bing Business Portal – Bings svar på Google Places

Posted Posted af i Local Search, Nyheder     Comments 1 kommentar
apr
13

Bing Local Listing Center er blevet opdateret og kommer frem over til at hedde Bing Business Portal (BBP).

Bing Business Portal kommer til at fungere som Google Places – og tager dermed kampen op med Google på Local Search.

Bings service benytter selvfølgelig Bing Maps og indeholder også andre funktioner end Google Places – og med den seneste opgradering, må man forvente – at også Bing holder endnu mere fokus på Local Search generelt. Bing har allerede i flere sammenhænge vist hvordan søgemaskinen ønsker at inkludere lokale listings i søgeresultaterne – og med denne opgradering, ønsker de således også, at de enkelte listings bliver endnu mere opdaterede.

Bing Business Portal

Bings udgave af places indeholder stort set de samme funktioner.

Man har dermed adgang til at:

  • Oprette sin virksomhedsoplysninger
  • Indsætte sine services, kompetencer eller produkter
  • Oprette en mobil version af sit site med tilhørende QR codes (nogen som Google Places kort havde adgang til også, men som pt. er lukket ned)
  • Mulighed for at integrere sociale elementer som Facebook og Twitter (en funktion som Google Places endnu ikke har formået at implementere)
  • Indsætte billeder
  • Informationer som åbningstider, betalingsmåder osv.
  • inkludere menu og barkort – såfremt man vælger kategorien Restaurant.

Bing Deals, Products og People
En af de steder hvor Bing virkelig blæser forbi Google – er på integrationen med andre værktøjer og muligheder. Med Det nye Bing Local har du mulighed for, at inkludere produkter med dine listings, som man må forvente også bliver tilgængelige i product search.

People Deals og Products - Bing Business Portal

Deals, som Bing introducerede i starten af marts, er også en integreret del af Business Portal. Man kan dermed indsætte deals – der direkte bliver tilgængelige i Facebook. Deals fungerer ligeledes via Bings mobile site m.bing.com – og tilføjer dermed en mulighed, som Google endnu ikke mestrer (Ifølge Bing har de adgang til 200.000 forskellige deals i mere end 14.000 forskellige butikker – dog stadig kun i USA).

Endelig har Bing indsat en feature, som mange har skreget længe på i Google Places. Muligheden for at lade andre få adgang til ens lokale listings:

Det er en fantastisk feature. Det gør det dermed muligt for virksomheder, at give adgang til konsulenter eller flere personer på tværs af organisationen. Det er ekstremt nyttigt i optimeringsøjemed – og en feature, som Google nu forhåbentlig også er nød til at implementere.

Bing Business Portal fungerer stadig kun på det engelske marked, men man kan håbe på, at Bing også beslutter sig for at åbne til resten af verdenen.

Du finder Bing Business Portal her – du skal være logget ind for at kunne benytte servicen.

Vil du benytte Bing Business Portal når den bliver tilgængelig i Danmark?

1 Kommentar til “Bing Business Portal – Bings svar på Google Places”

  • De har vist rimelig travlt med forbedringer til Bing. Det nye Webmaster Tools virker også lovende, bl.a. med muligheden for at indsende URL-adressen på opdaterede sider, så de opdateres hurtigere i indekset.

    Det bliver spændende at se, om de kan få større markedsandele på søgninger – i øjeblikket udgør Bing kun 4 procent af vores besøgende.

    Ifølge Mashable (http://mashable.com/2011/04/11/bing-google-stats/) er de dog ved at få rigtig godt fat i det amerikanske marked, så hvis de kan proppe flere og flere fordele ind for brugerne, så ender de nok også med at få en større andel af det danske marked (selvom vi er lemminger)

Kommenter post