Hjælp til Google Places – Google introducerer Google Places Support
Google har langt om længe udvidet deres online support i Google Places, til også at integrere en direkte kontakt til Google Places teamet. Du kan dermed forvente, at få direkte online hjælp til Google Places.
Hvis du bare kort har arbejdet med Google Places, ved du også, at der kan forekomme temmelig mange udfordringer med verificering af listings. Der kan tilmed også være utallige udfordringer med duplikerede listings, listings der bør opdateres men ikke umiddelbart kan og listings der “kræver handling” eller blot “afventer”.
Med mindre man har haft en adgang til Google, har der ikke tidligere været mulighed for at få direkte svar fra Google – eller hjælp til Google Places. Google Places forummet har og har stadig svar på mange spørgsmål, men ikke alle er besvaret fyldestgørende.
Skal du have hjælp til at verificere Google Places listings hjælper den danske support dog ikke meget. Her finder du ikke kontaktformularen. Du kan dog få adgang til Googles Support formular, ved at ændre sproget til engelsk nederst i skærmbilledet.
Herefter får du adgang til en række nye funktioner:
- My listing has incorrect information
- I’m having a problem verifying my listing(s)
Hvis ikke du får svar via de spørgsmål Google stiller – bliver du til sidst præsenteret for en kontaktformular:
Du finder Google Places support her. Alternativt er du altid velkommen til at stille spørgsmål om Google Places her på Seoanalyst – eller i kommentarerne herunder.
Se Googles introduktion til Google Places Support herunder:
14 Kommentarer til “Hjælp til Google Places – Google introducerer Google Places Support”
Kommenter post





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Hans Frederik Jensen says:
hvorfor virker min google mail kun i 30 dage, så skal den fornyes.
Sandra says:
Hej, jeg er blevet trukket to gange 75 kr fra noget som hedder google glu mobile. hvad er dette? Og hvem skal jeg kontakte ?? Jeg har ikke bestilt noget fra google, eller noget andet sted fra nettet. så forstår ikke lige hvorfor de trækker penge for mig ..
Rasmus Himmelstrup says:
@Sandra – Det har ikke så meget med Google Places at gøre. Mon ikke du har købt nogle apps fra Google Play til din androidtelefon?
ingeborg says:
Hvordan anmelder man misbrug af places ? En konkurrent annoncerer med adresser, hvor der ligger virksomheder, der ejes af andre og en tredje adresse, der ikke findes.
Vh
ingeborg
Rasmus Himmelstrup says:
@Ingeborg – Du kan under hver forkert listing rapportere konkurrentens fejlagtige informationer. Vælg “Rapporter et problem” – og herunder vælg enten: “Nogle af de viste billeder, anmeldelser eller andre oplysninger hører ikke til her” eller “Stedet er en dublet af et andet sted”
Uddyb dine anmeldelser så fyldestgørende som muligt – så vil de også blive rettet/justeret hurtigst muligt.
Michael says:
Hvordan tester man sin profil og oprettelse. Når jeg søger på min virksomhedsadresse finder jeg en masse hits, men ingen google places profil som jeg kan se på andre virksomheder. Jeg har udfyldt alle felter – 100% – lagt billeder ind osv. osv. Lad mig høre fra nogen af jer erfarende brugere.
Rasmus Himmelstrup says:
@Michael – jeg har ingen problemer med at finde din lokale listing via maps: http://goo.gl/F1FVb
Og her kan du ligeledes tilgå din Google+ Local Page.
Julie says:
Hej
Jeg har overtaget en forretning (frisør) og jeg har fået log-in og kode fra tidligere ejer, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at ændre de ting der står om salonen, feks er telefonnummeret forkert.
Jeg har været inde og administrere siden, lagt nye billeder ind, rettet åbningstider og telefonnummeret, og det er gemt når jeg er inde på siden hvor man redigerer det. Men når man søger på min forretning er der ikke ændret noget. Hvordan gør jeg det?
Er det noget du ved?
Julie
Rasmus Himmelstrup says:
@Julie – brug kontaktformularen eller skriv en mail direkte til rasmus (a) seoanalyst.dk – beskriv hvilken side det drejer sig om, og hvad der er de korrekt oplysninger. Så kigger jeg på det :)
Michelle says:
Jeg sidder med det problem at vi kun vil have et hovednummer oplyst på google maps, men vil gerne oplyse et alternativ telefonnummer som kan bruges til verificering af virksomheds placeringerne, men som ikke skal være synligt for andre.
Ved i om man kan det?
Rasmus Himmelstrup says:
@Michelle – det kan man sikkert godt, men det er særdeles uhensigtsmæssigt. Ved Local Search optimering er det helt essentielt, at ens NAP informationer (navn, adresse og telefon(phone)) er nøjagtig ens på tværs af virksomhedens listings.
Derfor bør i bruge hovednummeret til at verificere placeringerne.
Se i øvrigt denne om NAP: https://seoanalyst.dk/navn-adresse-og-tlf-skal-vaere-ens-et-simpelt-tip-til-local-search/
Jørgen sørensen says:
Hej
Søger hjælp til google… Jeg kan kun se reklamer og kun få af dem når jeg søger på min google.
Selv om jeg kan se at der er xxxx antal søgeresultater, er skærmen blank ud over få reklamer. Ved yderliger klik på skærmen, eller de få foreslået søgeord, der alle er relateret til reklamer. Der bliver så lagt et gråt gennemsigtigt slør over diden og jeg kan ikke klikke videre??? Men i stdet for at søhe på internettet, søger på billeder i stedet for kommer der masser af billedere frem, vedr. det emne jeg søger… også denne side.
Nogen der kan hjælpe mig?
Mikkel Hede says:
Hej Rasmus
Jeg har haft stor fornøjelse af at læse dine posts om Google Places. Jeg har dog ikke fået løst et centralt problem endnu for et firma, jeg skal have på Google Places.
Firmaet er der allerede, men jeg kan kun vælge engelske stillingsbetegnelser.
Oprindeligt var sproget på Google+-kontoen sat til engelsk, men det har jeg rettet, efter at jeg læste din post. Jeg har også tømt cachen, men problemet tilbagestår stadigt.
Google kan man jo ikke rigtig skrive til om sådan noget, så jeg tænke, at du måske kunne sprede lidt lys over spørgsmålet.
De bedste hilsener
Rasmus Himmelstrup says:
Hej Mikkel. Tak for din kommentar. Når du ændrer sproget til dansk er alt andet i kontoen så stadig på engelsk? Dvs. står der Name i stedet for Navn osv?