Google Places Dashboard – Tracking på Google Local
Allerede tilbage i 2007 blev det muligt at se antallet af impressions og faktiske actions på local search listings. De data har dog ikke tidligere været tilgængelige i Danmark. Efter nogle års venten – er funktionen nu endelig tilgængelig i Danmark.
Under dit Local business Center – som fremover kommer til at hedde Google Places – er der nu adgang til en ekstra rapport:
Hvis du ikke allerede har oprettet en Local Business Center listing til din virksomhed, kan du se hvordan her.
Rapporten giver adgang til impression data og faktiske actions foretaget på din Local Listing. Det betyder, at man kan få vished om hvor mange gange ens Local Listing bliver vist, hvor mange , der har klikket sig videre til Google Maps, og hvor mange der rent faktisk har klikket sig videre til ens website. Det er enormt værdifuld data, der ikke længere har været tilgængelig. Eneste data man reelt havde adgang til var de brugere, der faktiske besøgte ens site.
Desuden får du adgang til hvilke queries eller forespørgsler, der har resulteret i at din Local Listing bliver vist:
Endelig får du et overblik over din egen local listing. En af metoderne til at ranke højt på Google Local er at udfylde ens listing helt perfekt. Den næste post om local search her på bloggen, viser dig hvordan du opnår en listing, der er 100% korrekt.
Der er en række andre muligheder – som eksempelvis muligheden for at poste nye events eller happenings omkring din virksomheder, funktioner som giver dig muligheden for hele tiden at forbedre din Local Listing.
Hvad syntes du om de ny muligheder i Google Places – eller Google Local Search?
2 Kommentarer til “Google Places Dashboard – Tracking på Google Local”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Solweig Jacobsen says:
På maps.google.com kommer J.P. Morgan frem med ukorrekte oplysninger, nedenfor er ændret husnummer og telefonnummer.
Jeg har forsøgt med EDIT her på siden, men min broweser tillader det ikke.
J.P. Morgan Europe (Uk),Copenhagen Branch, Filial af J.P. Morgan …
maps.google.com
Kalvebod Brygge 39-41
1560 København V, Denmark
3344 9200
Rasmus says:
@solweig
Tak for din kommentar.
Du har selv mulighed for at redigere i din listing ved at tage ejerskab over den gennem Google Places, dvs. skifte adresse, tlfnr. osv.
Jeg skal sørge for at et af de næste indlæg her på bloggen kommer til at handle om hvordan man tager ejerskab.