Google My Business – Den hidtil største Local upgrade fra Google – se de nye features

Der er en sand kavalkade af nye funktioner og features i håndtering af brand og lokale butikker på Google+ Local  i øjeblikket – eller Google My Business, som det frem over kommer til at hedde.

Google har redesignet og foretaget en komplet opdatering af Google+’s lokale funktioner og udrullet en ny og forbedret backend til håndtering af Google+ sider og Google+ Local sider. Fremover kan du håndtere alle opdateringer via Google My Business.

 

velkommen til Google my business

Google My Business backend kommer til at se ud som nedenfor. Det bliver således meget nemmere, at tilgå og ændre de forskellige lokale oplysninger. Det er blevet lettere at integrere og håndtere billeder – og endelig er der kommet en mulighed for at integrere en virtuel rundtur – en feature som jeg er sikker på, at især Andreas Sihm er glad for. SeoAnalyst - Google My Business

Fra samme vindue kan du ændre lokal info, poste til Google+ og koble data omkring anmeldelser samt integrere Google Analytics.

Google My Business - indsigt anmeldelser og Google Analytics

Alle ændringer via Google My Business fører dig til den nye Business info editor – som ligeledes har fået en opgradering i forhold til design og funktioner.

Business info editor - Google My Business

En anden ny lækker feature er, at alt kontakt til Google og håndtering af eventuelt duplikerede listings nu er samlet et sted. Samtidig kan du nemt tilgå din listing på både Google, Google Maps og Google+.

Administrer denne side - Google My Business

Anmeldelser har ligeledes fået en større opdatering. Man kan således både se anmeldelser foretaget via Google+ – men også anmeldelser andre steder på nettet. Samtidig er der kommet en analyse funktion (dog stadig med få funktioner) – og en funktion til nemt og hurtigt at svare på anmeldelser.

Google my business - anmeldelser

Som en sidste feature – er der kommet let tilgang til Googles App Switcher – hvor du hurtigt kan tilgå de nye forskellige features.

virksomhedsapps - Google My Business

Denne gang skulle alle listings blive opdateret med det samme – så vi skal ikke vente på, at Google første får udrullet i US og senere i Europa. 236 lande er opgraderet i dag og du bør således have adgang til samme info og muligheder. Samtidig introducerer Google også en ny App til håndtering af Google My Business. Den er kommer i en Android version – og kommer senere til iOS. Se officiel udmelding her.

Google My business kommer oven på en række andre nye funktioner til Google+. I sidste uge kom således muligheden for at migrere Google+ Local sider med Google+ Pages og før det introducerede Google en komplet restrukturing af Google Places Bulk upload tool. Det tool kommer fremover til at hedde Google My Business Locations – og også her har vi nye funktioner i vente – blandt andet øget hastighed ved håndtering af uploads samt sociale integrationer.

10 Kommentarer til “Google My Business – Den hidtil største Local upgrade fra Google – se de nye features”

  • Det er jo perfekt timing, når jeg sidder med en kunde som skal have styr på sine 250 butikker :-)

  • Jep – tjek Google Bulk tool allerede nu. Det er tilgængeligt i en opdateret udgave – med en række nye fede features. Jeg kommer med en gennemgang snarest.

  • Tak for gode tips

  • Hmm, jeg har været noget forevirret over Google +, hvor jeg først oprettede en personlig profil (standard), og så en side local, som nu er ændret til Business – fint nok så langt. Men så har Google+ selv tilføjet en ekstra side, og de skriver oven i købet ” vi viser ikke denne side , fordi den er dobbelt forekomst” !!!!!! Hvorfor gør de det?

  • Hej Rasmus – tak for dit informative indlæg. Du skriver, at alle listings skulle blive opgraderet med det samme. Vi administrerer en del Google Places-profiler, der ligger samlet på en Googlekonto; og ingen af disse er blevet opgraderet til Google My Business endnu. Har du selv set eksempler på konti, der ikke er blevet opgraderet – og har du i så fald tip til, hvordan man kan speede processen op?

  • Hej Kasper

    Kan du give et eksempel på en af de respektive listings? Send evt. på rasmus(a)seoanalyst.dk

  • Hej Rasmus Himmelstrup.

    Super blog. :-) Jeg har et spørgsmål jeg håber du kan hjælp mig med?

    Hvordan kommer jeg frem på søgningen ” ejendomsmægler amager ” i Google med min lokal profil?

    Jeg har oprette en Google My Business til min firma adresse. ( Det gamle Google places )

    Link:

    https://www.google.dk/maps/place/Nem-Ejendomsm%C3%A6gler.dk+Amager/@55.67075,12.583561,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4652533fe03d626d:0x71e3361106682ad6

    Ud over det har jeg lavet en Google + siden til samme profil.

    https://plus.google.com/u/0/b/116840754340755714956/116840754340755714956/posts

    Men stadig kommer jeg ikke frem.

    Er der nogle der ved hvad jeg har lavet forkert eller mangler at lave?

  • Hej Rasmus

    Der er så vidt jeg kan se ikke foretaget noget på Google My Business profilen siden august sidste år. Det vil hjælpe at få den opdateret oftere.
    Du har skrevet Amager i titlen hvilket er imod Googles retningslinjer. Desuden bor der tilsyneladende nogle andre på samme adresse som din. Det skal også rettes til før du kan ranke.

    Endelig tæller almindelige SEO teknikker tæller også i Google Local – og eftersom du har spammet dit website med kommentar backlinks vil der nok gå noget tid før du ranker. :)

  • Rasmus Himmelstrup: Skal lige forstå dig korrekt, mener du, at man ikke må bruge nogle bynavne/område navne i sin Google My Business profil titel?? Kan ikke finde det i retningslinjerne nemlig.

    MVH Sofie

  • @Sofie – Ja. Det er korrekt.
    “Dit navn skal afspejle din virksomheds faktiske navn, sådan som det bruges på din butiksfacade, dit website, dit brevpapir, og sådan som det kendes af kunderne.”
    Se under “Navn” her: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=da

Kommenter post