Sådan gør du din Google Places listing mere sexet – 5 simple tips
Mange har efterhånden set lyset i forhold til local search og dermed ligeledes de lokale listings i eksempelvis Google. Tidligere var det nok, at verificere sin listing og udfylde den tilstrækkeligt – så var man næsten også sikker på en forholdsvis høj placering.
De personer, der mener ovenstående er nok i forhold til optimering af lokale resultater, vil ganske givet også være de, der stadig mener, at meta keyword tagget har en stor værdi i forhold til søgemaskineoptimering.
Du skal have styr på dine citations, være sikker på, at din virksomhed er beskrevet korrekt, benytte den rette kategorisering og en række andre relevante ting. Men det betyder stadig ikke, at du ligger i toppen. Derfor kommer der her nogle simple måder, hvorpå du kan gøre din lokale listing mere iøjefaldende og dermed løbe med størstedelen af de potentielle kunder.
5 Stjerner ved din listing
Microformats integration og dermed Rich Snippets i søgeresultaterne har for nogle websites påvist en øget klikrate på op mod 30%. (Rich Snippets er eksempelvis de små stjerner, der er begyndt at vise sig i søgeresultaterne).
Du kan også opnå stjerner for din lokale listing. Det kræver dog, at din Google Place page opnår mindst fem anmeldelser fra andre brugere. Sker det, er du sikret stjerner øjeblikkeligt. Klikraten er her givetvis ikke 30% højere, men er din listing den eneste med stjerner, er den uden tvivl mere iøjefaldende.
Del en opdatering på din stedside
Benyt muligheden for at kommunikere en målrettet besked til de brugere, der besøger din Google Place Page. Det har Google valgt at oversætte til: Del en opdatering på din stedside. Det er de færreste, der formår at udnytte muligheden – så står valget mellem din virksomhed og en konkurrent, kan det være en mulighed for at skille dig ud. Og når den potentielle kunde er nået ind på Place Pagen, kan du jo passende give et helt unikt tilbud her. Og ja, man kan også smide et link i opdateringen.
Få diplomet “Best ever”
Det er en lille ting. Men igen – har din virksomhed fået 12 “best ever”-ratings og din konkurrent ingen har – kan det meget vel være det, der sikrer dig salget frem for din konkurrent. Best Ever ratings i Google Places er en af de funktioner, der blev til overs da Google lukkede deres rating system Google Hotpot
For at opnå “Best Ever” ratings i Google Places skal dine kunder bedømme din virksomhed via http://places.google.com/rate. Hver bruger kan kun benytte ratingen 10 gange – så det er altså ikke nødvendigvis alle, der kan opnå de fine “Best Ever” diplomer.
QR codes
Det kan virke meget malplaceret, at indsætte en QR kode hvis de fleste af dine besøgende til din lokale listing kommer via mobilen. For så bliver det givetvis noget svært at scanne koden. Men for desktop brugere kan du tilføje ekstra information om din virksomhed eller dine produkter via en QR kode. Koderne er stadig så ubenyttede og mange er uvidende om deres funktion – så dermed vil mange scanne koden blot for nysgerrighedens skyld.
Brug QR koden på Google Place Pagen til at kommunikere specielle features eller tilbud til dine kunder – og giv dem dermed en mulighed for at opleve dine produkter på en anderledes måde.
Brug offers eller kampagnetilbud
Offers er ikke tilgængeligt, så længe du benytter den danske version af Google Places. Det kan du dog omgå ved at skifte sprog til Engelsk, når du er logget ind på din Google Places konto. Når du har skiftet sprog – kommer “offers” fanen til syne. Det tager mindre end 2 minutter at oprette et tilbud, og du kan nemt vælge hvor længe det skal være aktivt og for hvilke af dine listings, det skal gælde. Du kan give tilbuddet en kampagnekode og vælge hvorvidt brugerne rent faktisk skal befinde sig på lokationen, for at kunne gøre brug af tilbuddet. Og så kan du oprette lige så mange målrettede tilbud, som du har lyst til.
Offers giver en ekstra feature på din Google Place Page, som dog ikke er specielt iøjefaldende, men samme tilbud bliver meget synligt når man tilgår den lokale listing via mobilen.
Update: Google har netop ændret udseende og features på Google Places Offers. Derfor er denne feature ikke tilgængelig i øjeblikket.
Bonustip: Dobbelt op på stjerner
Du kan faktisk opnå endnu flere stjerner hvis du begynder at arbejde lidt kreativt med både brugen af microformats og har mere end 5 anmeldelser. Hvordan må du selv regne ud, men med lidt teknisk snilde, bør det ikke være noget problem.
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til