Google anmeldelser – sådan linker du direkte til reviews
Opdatering:
Der er kommet en langt nemmere metode til at linke direkte til anmeldelser eller reviews.
Gå til https://developers.google.com/places/place-id og indtast din virksomhed.
Kopiér ID’et efter “place ID” og indsæt ID’et i følgende URL:
http://search.google.com/local/writereview?placeid=indsæt_ID_her
Hermed har du dit direkte link til anmeldelser på Google.
Bemærk – denne metode er ikke tidsvarende længere – brug fremgangsmåden som ovenfor:
Efter at Google har opdateret designet på Google+, er det ikke længere muligt, at linke direkte til Google anmeldelser. Det kunne man ellers tidligere ved at tilføje /?review=1 til URL’en. Den mulighed er dog desværre ikke længere tilgængelig.
Du kan dog stadig linke direkte til anmeldelser – men det kræver lidt research og forarbejde først. Se her hvordan du linker direkte til reviews på Google.
- Åbn Google Maps
- Søg efter din virksomhed
- Klik på anmeldelser
- Når listen over anmeldelser loader vælg vis kilde i overlayet
- I kildekoden søg efter data-cid= og kopier cifrene mellem anførselstegnene (eks. data-cid=”3729385493464187013″). Åbn notepad eller lignende og gem cifrene heri.
- I kildekoden igen søg efter data-fid= og kopier cifrene mellem anførselstegnene (eks.: data-fid=”0x46524e394bd6baf9:0x33c17058e06d8085″). Åbn notepad eller lignende og gem cifrene heri.
- Fjern cifrene foran kolon (:) i sidste talrække, så du kun ender ud med de sidste cifre (eks.: 0x33c17058e06d8085).
Du skulle nu gerne have de to tal, der identificerer din virksomhed på Google Maps.
CID nummer: 3729385493464187013
LRD nummer: 0x33c17058e06d8085
Erstat dit CID og LRD nummer i URL’en nedenfor:
Eks: https://www.google.dk/search?q=seoanalyst&ludocid=_DIT_CID_NUMMER#lrd=0x0:_DIT_LRD_NUMMER,1
Den endelig link kommer til at se således ud:
https://www.google.dk/search?q=seoanalyst&ludocid=3729385493464187013#lrd=0x0:0x33c17058e06d8085,1
Du kan således udarbejde en simpel knap på dit website, der linker direkte til anmeldelser.
Knappen kan du ligeledes sørge for, at indsætte i mails på andre sociale medier og tilsvarende.
Jeg har indsat et lille script neden for, hvor du nemt kan indsætte de to værdier samt dit virksomhedsnavn, og så generere URL’en.
Flere anmeldelser på Google og anmeldelser i særdeleshed giver dig mulighed for at være placeret højere på lokale søgninger – og har du flere end fem anmeldelser bliver dine anmeldelser angivet med stjerner. Endelig er anmeldelser naturligvis en god måde at vise andre dine kunders tilfredshed med din service eller dit produkt.
Læs mere om hvordan du kan skabe flere anmeldelser og derved forbedre din placering lokalt her.
12 Kommentarer til “Google anmeldelser – sådan linker du direkte til reviews”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Lars H. Jensen says:
Hej Rasmus.
Virker denne metode stadigvæk?
Kan ikke finde data-cid= og data-fid= i kildekoden til https://www.google.dk/maps/place/Jensen+Print/
Mvh.
Lars
Rasmus Himmelstrup says:
Den virker stadig, men du mangler lige at få din første anmeldelse.
Anette says:
Hej Rasmus
Vi har 3 anmeldelser, men jeg kan ikke finde data-cid= og data-fid= i kildekoden til
https://www.google.dk/maps/place/Silky-Dream/@55.775109,9.6358203,17z/data=!4m7!3m6!1s0x464c86d3f3ecf9c9:0x8bcb5227a382f137!8m2!3d55.775109!4d9.638009!9m1!1b1
Hvad gør jeg forkert?
mvh/ anette
Rasmus Himmelstrup says:
Hej Anette
Der er kommet en endnu nemmere metode. Jeg har opdateret indlægget med den nye metode i toppen.
Jan Igaard says:
Hej Rasmus,
Er der nogen som helst mulighed for, at integrere de anmeldelser jeg har på facebook til google eller skal mine kunder lave 2 anmeldelser hvis, jeg gerne vil have det til, at virke begge steder?
Med venlig hilsen
Jan Igaard, bryllupsfotograf
Rasmus Himmelstrup says:
Hej Jan
Hverken Google eller Facebook er specielt glade for at dele data med hinanden, så du kan ikke sammenholde anmeldelser på tværs af de to platforme. Jeg vil ikke opfordre dig til at bede dine kunder om at anmelde dig begge steder, men sørg i steder for at gør det nemt at anmelde på begge platforme.
Jan Igaard says:
Det var en skam, da det jo netop er 2 tunge spillere på markedet i forhold til anmeldelser…
Jeg vil lave et direkte link ud fra oplysningerne her på sitet således det bliver nemt for kunderne, men hvor ærger det mig, at man ikke kan lave en fælles platform :-/
Tak for dit svar Rasmus
Med venlig hilsen
Jan Igaard. Bryllupsfotograf
_______________
Sami Sleiman says:
Hvorfor er det at du ikke vil anbefale kunder og give en anmeldelse på face og google. Er der en ulempe man skal være opmærksom på
Rasmus Himmelstrup says:
Hej Sami
Jeg vil skam anbefale, at opfordre til anmeldelser på Facebook og Google. Jeg vil blot ikke anbefale, at man beder kunder om at både oprette en anmeldelse på Facebook og Google. Nogle kunder vil foretrække Facebook og andre Google. Man skal blot gøre det nemt for kunden at anmelde det sted hvor de foretrækker det.
Jan Igaard says:
Jeg kan godt finde data-fid= stedet i koden, men kan ikke finde data-cid= nogle steder, hvad gør jeg forkert?
Konrad says:
Jeg har det samme problem som Jan Igaard. Så trist :/
Rasmus Himmelstrup says:
@Jan og @Konrad – brug fremgangsmåden som nævnt i de første 5 linjer i indlægget. Så skal i ikke have fat i data-cid.