Google anmeldelser – sådan linker du direkte til reviews

Opdatering:
Der er kommet en langt nemmere metode til at linke direkte til anmeldelser eller reviews.

Gå til https://developers.google.com/places/place-id og indtast din virksomhed.

Kopiér ID’et efter “place ID” og indsæt ID’et i følgende URL:
http://search.google.com/local/writereview?placeid=indsæt_ID_her

Hermed har du dit direkte link til anmeldelser på Google.


 

Bemærk – denne metode er ikke tidsvarende længere – brug fremgangsmåden som ovenfor:

Efter at Google har opdateret designet på Google+, er det ikke længere muligt, at linke direkte til Google anmeldelser. Det kunne man ellers tidligere ved at tilføje /?review=1 til URL’en. Den mulighed er dog desværre ikke længere tilgængelig.

Du kan dog stadig linke direkte til anmeldelser – men det kræver lidt research og forarbejde først. Se her hvordan du linker direkte til reviews på Google.

google-anmeldelser

  • Åbn Google Maps
  • Søg efter din virksomhed
  • Klik på anmeldelser
  • Når listen over anmeldelser loader vælg vis kilde i overlayet
  • I kildekoden søg efter data-cid= og kopier cifrene mellem anførselstegnene (eks. data-cid=”3729385493464187013″). Åbn notepad eller lignende og gem cifrene heri.
  • I kildekoden igen søg efter data-fid= og kopier cifrene mellem anførselstegnene (eks.: data-fid=”0x46524e394bd6baf9:0x33c17058e06d8085″). Åbn notepad eller lignende og gem cifrene heri.
  • Fjern cifrene foran kolon (:) i sidste talrække, så du kun ender ud med de sidste cifre (eks.: 0x33c17058e06d8085).

Du skulle nu gerne have de to tal, der identificerer din virksomhed på Google Maps.

CID nummer: 3729385493464187013
LRD nummer: 0x33c17058e06d8085

Erstat dit CID og LRD nummer i URL’en nedenfor:

Eks: https://www.google.dk/search?q=seoanalyst&ludocid=_DIT_CID_NUMMER#lrd=0x0:_DIT_LRD_NUMMER,1

Den endelig link kommer til at se således ud:
https://www.google.dk/search?q=seoanalyst&ludocid=3729385493464187013#lrd=0x0:0x33c17058e06d8085,1

Du kan således udarbejde en simpel knap på dit website, der linker direkte til anmeldelser.

Anmeld SeoAnalyst på Google+

Knappen kan du ligeledes sørge for, at indsætte i mails på andre sociale medier og tilsvarende.

Jeg har indsat et lille script neden for, hvor du nemt kan indsætte de to værdier samt dit virksomhedsnavn, og så generere URL’en.




Flere anmeldelser på Google og anmeldelser i særdeleshed giver dig mulighed for at være placeret højere på lokale søgninger – og har du flere end fem anmeldelser bliver dine anmeldelser angivet med stjerner. Endelig er anmeldelser naturligvis en god måde at vise andre dine kunders tilfredshed med din service eller dit produkt.

Læs mere om hvordan du kan skabe flere anmeldelser og derved forbedre din placering lokalt her.

google anmeldelser eller review

12 Kommentarer til “Google anmeldelser – sådan linker du direkte til reviews”

  • Hej Rasmus.
    Virker denne metode stadigvæk?

    Kan ikke finde data-cid= og data-fid= i kildekoden til https://www.google.dk/maps/place/Jensen+Print/
    Mvh.
    Lars

  • Den virker stadig, men du mangler lige at få din første anmeldelse.

  • Hej Rasmus
    Vi har 3 anmeldelser, men jeg kan ikke finde data-cid= og data-fid= i kildekoden til
    https://www.google.dk/maps/place/Silky-Dream/@55.775109,9.6358203,17z/data=!4m7!3m6!1s0x464c86d3f3ecf9c9:0x8bcb5227a382f137!8m2!3d55.775109!4d9.638009!9m1!1b1

    Hvad gør jeg forkert?

    mvh/ anette

  • Hej Anette

    Der er kommet en endnu nemmere metode. Jeg har opdateret indlægget med den nye metode i toppen.

  • Hej Rasmus,
    Er der nogen som helst mulighed for, at integrere de anmeldelser jeg har på facebook til google eller skal mine kunder lave 2 anmeldelser hvis, jeg gerne vil have det til, at virke begge steder?

    Med venlig hilsen

    Jan Igaard, bryllupsfotograf

  • Hej Jan
    Hverken Google eller Facebook er specielt glade for at dele data med hinanden, så du kan ikke sammenholde anmeldelser på tværs af de to platforme. Jeg vil ikke opfordre dig til at bede dine kunder om at anmelde dig begge steder, men sørg i steder for at gør det nemt at anmelde på begge platforme.

  • Det var en skam, da det jo netop er 2 tunge spillere på markedet i forhold til anmeldelser…

    Jeg vil lave et direkte link ud fra oplysningerne her på sitet således det bliver nemt for kunderne, men hvor ærger det mig, at man ikke kan lave en fælles platform :-/

    Tak for dit svar Rasmus

    Med venlig hilsen

    Jan Igaard. Bryllupsfotograf
    _______________

  • Hvorfor er det at du ikke vil anbefale kunder og give en anmeldelse på face og google. Er der en ulempe man skal være opmærksom på

  • Hej Sami
    Jeg vil skam anbefale, at opfordre til anmeldelser på Facebook og Google. Jeg vil blot ikke anbefale, at man beder kunder om at både oprette en anmeldelse på Facebook og Google. Nogle kunder vil foretrække Facebook og andre Google. Man skal blot gøre det nemt for kunden at anmelde det sted hvor de foretrækker det.

  • Jeg kan godt finde data-fid= stedet i koden, men kan ikke finde data-cid= nogle steder, hvad gør jeg forkert?

  • Jeg har det samme problem som Jan Igaard. Så trist :/

  • @Jan og @Konrad – brug fremgangsmåden som nævnt i de første 5 linjer i indlægget. Så skal i ikke have fat i data-cid.

Kommenter post