Google Plus Brand Pages – sådan ser de ud..?
En af de ting vi blev stillet i sigte ved launchen af Google Plus tilbage i juli var muligheden for Google Plus Brand pages. Dengang lød det, at Google arbejdede hårdt på at udvikle Google Plus Brand pages – og for nogle uger siden lød det så, at nu var Google Plus Brand Pages lige på trapperne. Nu har de første forslag til design og funktionaliteter set dagens lys.
Da Google først åbnede for Google Plus, begyndte mange virksomheder også hurtigt at oprette Google Plus profiler – nøjagtigt som det er muligt at få fan pages på Facebook. Dengang bedte Google dog virksomhederne om at vente – og de virksomheder som allerede havde oprettet en Google Plus Page profil blev lukket.
Vi venter stadig i spænding – for det er (som ved opstarten) kun Ford og General Motors, der har Google Plus Brand Pages. Og de er stadig behæftet med et klart “Test Account”.
Spekulationerne om hvordan Google Plus Brand Pages er dog mange – og senest har en række reklamebureauer på Mashable kommet med deres bud på hvordan siderne kommer til at se ud:
Hvad tror du Google Plus Brand Pages indeholder?
Ovenstående er meget gode bud, men ingen (udover folk i GooglePlex) kan med sikkerhed vide hvordan de ser ud.
Google vil ganske givet benytte sig af de andre Google-tjenester, der er til stede. Derfor kan man forestille sig, at de indeholder:
- Youtube integration
- Google Places eller local integration
- Anmeldelser fra Google Place Pages eller hedengangne Google Hotpot
- Billeder fra Panoramio
- Seneste nyt om virksomheden fra Google News
Hvis virksomheden er en webshop eller på en eller anden vis sælger produkter eller serviceydelser online, kan man forestille sig en integration af Google Product Feeds – og dermed også muligheden for Google Checkout eller måske Google Wallet? De sidste ville være en stor fordel for mange virksomheder – og noget som aldrig helt har vundet indpas på Facebook.
Plus Brand Pages kommer sandsynligvis ikke til at indeholde integrationer med andre sociale netværk som Facebook og Twitter. Dertil er forholdet mellem eksempelvis Facebook og Google for anspændt. Det vil dog være oplagt, at integrere:
- Jobmuligheder fra LinkedIn
- Seneste Tweets
- ..og eventuelt det seneste fra Facebook Wall’en.
Hvordan tror du, at Google Plus Brand Pages kommer til at se ud – og hvilke funktionaliteter og muligheder vil du ønske, de indeholder?
1 Kommentar til “Google Plus Brand Pages – sådan ser de ud..?”
Kommenter post





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Frederik Hyldig says:
Det er to spændende bud. Det bliver interessant at se om det bliver muligt at skræddersy siderne i så høj grad.
Jeg forestiller mig i hvert fald der kommer til at være integration med Google Places.