Google Places Sitelinks – mere plads til lokale resultater

Sitelinks har tidligere kun været forbeholdt organiske listings og er siden hen også blevet muligt i Google AdWords. Nu kan du også opnå Google Sitelinks på Google Places – eller nærmere bestemt på lokale søgninger, hvor din listing vises.

Google har tidligere vist direkte links til review sites eller rejsesites under de respektive Google Places listings – men nu kan man altså opnå endnu mere opmærksom via sin listing.

Se eksempler herunder:

Google Places Sitelinks - Pizza

Som søgningen på “Hotel København” herover viser – fremkommer der nu Google Places Sitelinks samtidig med, at der er direkte links til bookingsites og sites med anmeldelser.

For alle ovenstående, er Google Places Sitelinks de samme, som er tilgængelige på brandsøgningen. De fire første sitelinks – går således igen i Google Places Sitelinks.

For at opnå Google Places Sitelinks gælder de samme regler som for “almindelige” organiske sitelinks. I følge Google vises Sitelinks når det pågældende website indeholder sider, der er meget nyttige for brugeren. Samtidig tildeles Sitelinks kun til sider med en overskuelig arkitektur, der dermed er let tilgængelig for Googles Crawlere.

Spørgsmålet er så, om Google lader verificerede konti i enten Webmaster Tools eller Google Places – håndtere forskellige Google Places Sitelinks. I Google Webmaster Tool har man som bekendt muligheden for at fjerne uhensigtsmæssige Sitelinks, men kommer den mulighed også for Google Places Sitelinks?

Har du fået tildelt Google Places Sitelinks – og kan du se en udvikling i trafikken fra lokale søgninger?

Kommenter post