Nye Google Sitelinks – Google tester igen

Posted Posted af i Nyheder, SEO     Comments 2 kommentarer
mar
16

Google har endnu engang sat gang i den store testmaskine og tester lige nu tilsyneladende sitelinks.

De nye Google Sitelinks optager langt mere plads i søgeresultaterne og lader intet plads til yderligere søgeresultater. For deciderede brandsøgninger virker det meget relevant – men for søgninger, der ikke direkte er relateret til et brand, kommer det således til at betyde alt at opnå sådanne sitelinks.

De nye Google Sitelinks har foruden selve linket til subsiden – også en lille beskrivelse af linket, lidt i stil med meta descriptions, dog i noget mindre format.

Og når de nye sitelinks kombineres med lokale søgninger – så er der generelt ikke meget tilbage til andet:

Den nye format af Google Sitelinks er også rapporteret i Japan, men kommer ikke umiddelbart op på søgninger på .com eller andre lokale tlds.

Får du de nye sitelinks på google.dk – og hvad synes du om dem?

2 Kommentarer til “Nye Google Sitelinks – Google tester igen”

  • Jeg får ikke de nye sitelinks, men det ser “spændende ud”. På små bærbare computere og muligvis på nogle smartphones, vil der jo med den feature kun være plads til et organisk søgeresultat?

  • Hej Rasmus,

    Det er altid interessant at følge med i Google’s nye tests/tiltag. Dog får jeg heller ikke vist disse nye sitelinks. Jeg får derimod vist en lille fin søgeboks: http://yfrog.com/h7d47p

Kommenter post