Real time SEO og Search – SMX advanced recap
Real time search er kommet for at blive. Det er blevet en helt naturlig del af Googles resultatsider (dog stadig i mindre omfang i Danmark) – og er fra den 9. juni også en del af Bings søgeresultater.
Real time search er opdateringer fra de sociale tjenester – direkte inkorporeret i søgemaskinernes søgeresultater (SERPs).
Både Google og Bing har været nødsaget til at tage real time opdateringer med, som en del af deres ranking algoritmer. Hvor meget eller hvor lidt det betyder, kan ingen helt definere endnu. Men et tweet med høj relevans kan betyde en høj placering for både tweeted og siden, der nævnes.
Alle kan i princippet placere et tweet eller en statusopdatering højt i søgeresultaterne, så real time search bliver også helt naturligt en vigtigt faktor inden for reputation management.
Real time ranking factors
Ranking faktorer for Real time search er således blandt andet:
- Aktivitet – det vil sige hyppigheden af opdateringer
- Brug af hash tags i forbindelse med twitter (bemærk overforbrug har den modsatte effekt)
- Brug af keywords
- Antallet af relevante eksterne links
- Alder på den pågældende Twitter eller Facebook konto
Google har for nylig også lanceret billeder i Real time search, så man blandt andet ved hjælp af Twitpic, nu kan se billeder fra Tweets – direkte i søgeresultaterne.
Twitter Search
Der foretages 18 mia real time søgninger på Twitter search månedligt – det er dobbelt så mange som på Yahoo! Så mon ikke Twitter Search også får lidt mere opmærksomhed fremover? Der kan uden tvivl være en stor værdi i, at være til stede her også.
Læs de andre SMX Advanced 2010 recap historier her
2 Kommentarer til “Real time SEO og Search – SMX advanced recap”
Kommenter post





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Mogens Møller says:
Lyder rigtig spændende.
Ved du hvornår det rulles ud i Danmark også?
Rasmus says:
@mogens
Tak for din kommentar.
Det er aktivt i Danmark og har været det et stykke tid – det er dog kun på få udvalgte søgninger i dk endnu.