Real time SEO og Search – SMX advanced recap

Real time search er kommet for at blive. Det er blevet en helt naturlig del af Googles resultatsider (dog stadig i mindre omfang i Danmark) – og er fra den 9. juni også en del af Bings søgeresultater.

Real time search er opdateringer fra de sociale tjenester – direkte inkorporeret i søgemaskinernes søgeresultater (SERPs).

Real time search

Både Google og Bing har været nødsaget til at tage real time opdateringer med, som en del af deres ranking algoritmer. Hvor meget eller hvor lidt det betyder, kan ingen helt definere endnu. Men et tweet med høj relevans kan betyde en høj placering for både tweeted og siden, der nævnes.

Alle kan i princippet placere et tweet eller en statusopdatering højt i søgeresultaterne, så real time search bliver også helt naturligt en vigtigt faktor inden for reputation management.

Real time ranking factors
Ranking faktorer for Real time search er således blandt andet:

  • Aktivitet – det vil sige hyppigheden af opdateringer
  • Brug af hash tags i forbindelse med twitter (bemærk overforbrug har den modsatte effekt)
  • Brug af keywords
  • Antallet af relevante eksterne links
  • Alder på den pågældende Twitter eller Facebook konto

Google har for nylig også lanceret billeder i Real time search, så man blandt andet ved hjælp af Twitpic, nu kan se billeder fra Tweets – direkte i søgeresultaterne.

Twitter Search
Der foretages 18 mia real time søgninger på Twitter search månedligt – det er dobbelt så mange som på Yahoo! Så mon ikke Twitter Search også får lidt mere opmærksomhed fremover? Der kan uden tvivl være en stor værdi i, at være til stede her også.

Læs de andre SMX Advanced 2010 recap historier her

2 Kommentarer til “Real time SEO og Search – SMX advanced recap”

  • Lyder rigtig spændende.

    Ved du hvornår det rulles ud i Danmark også?

  • @mogens

    Tak for din kommentar.
    Det er aktivt i Danmark og har været det et stykke tid – det er dog kun på få udvalgte søgninger i dk endnu.

Kommenter post