Podcast om Local Search
Jeg havde i sidste uge en længere snak med @ibpotter omkring optimeringsmulighederne i local search.
Det er der kommet endnu et Pottercut ud af.
Hør og download Podcasten om local search her.
Hvis du har spørgsmål til nogle af de ting, der bliver nævnt i podcasten – er du velkommen til at stille dem herunder.
9 Kommentarer til “Podcast om Local Search”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Simon Salomonsson says:
Hej Rasmus.
Tak for podcasten, synes i kommer rigtig godt rundt omkring de vigtigste elementer i local search.
Et spørgsmål til det du nævner omkring emails og ejerskab af listing.
Har du set en målbar positiv effekt ved ranking af ens Google Place page, på baggrund af den er optaget med en info@firmanavn.dk email fremfor en firmanavn@gmail.com konto?
Rasmus says:
@Simon – tak for det.
Til dit spørgsmål: Ja – uden tvivl.
Google nævner det også selv i deres retningslinjer:
Use a shared business email account, if multiple users will be updating your business listing. If possible, use an email account under your business domain
Daniel says:
Det vil sige at hvis jeg som virksomhed A, ejer en kæde B.
Så er det at foretrække at registreringen er foretaget af ejer@b.dk end ejer@a.dk?
I kontaktinformationer benyttes naturligvis kæde_email@b.dk
Rasmus says:
@Daniel – Det betyder at har du en hjemmeside, der hedder seoanalyst.dk – så skal du også oprette places kontoen i samme navn. eks. info@seoanalyst.dk. Uanfægtet hvilken virksomhed der ejer hvem. :)
Og hvis du benytter kontaktinformationen kæde_email@b.dk i den øvrige markedsføring, er det selvfølgelig at foretrække at benytte den.
Daniel says:
Det var pokkers. Så har jeg lidt arbejde foran mig:)
Tak for det hurtige svar.
Morten says:
Super godt podcast, synes i får det meste relevante med, fortsæt med de gode indlæg og podcast du laver.
Mvh
Morten
Christian Haugaard Brix says:
Tak for en god podcast! Kan du smide et link til ham bloggeren, du nævnte, der hver år laver en komplet liste over hvad der virker og ikke virker indenfor local search? :-)
Tak!
Rasmus Himmelstrup says:
@Christian – listen er netop opdateret. Du kan finde den her:
http://www.davidmihm.com/local-search-ranking-factors.shtml
Christian Haugaard Brix says:
SUPER – tak skal du have!