Googles Local Karrusel – Et kig på de nye funktioner
Googles visning af lokale resultater er langt fra færdigudviklet. De tester stadig den endelige udformning – og tilføjer jævnligt nye funktioner og udvidelsesmuligheder. Ved du hvilke funktionaliteter du kan optimere på – kan du også hurtigt komme foran dine lokale konkurrenter. Vel og mærke når Google ruller den lokale karrusel ud globalt.
Jeg har tidligere skrevet om vigtigheden i at være placeret i karrusellen – og hvordan den og de lokale resultater kommer til at tage fuld fokus fra de betalte resultater.
Nogle af os venter stadig i spænding på, at Googles lokale karrusel bliver fuldt rullet ud i Danmark – men indtil da kan man jo ligeså godt teste funktionaliteterne. Samt forberede sig på, hvilke elementer man kan optimere.
En af de mest markante nye ændringer er tilføjesen af Googles tidligere 5-point system. Reviews eller anmeldelser har hele tiden været en del af karrusellen, som det første screenshot herunder viser. Men nu er 5-point systemet direkte integreret under hver listing. Det betyder også, at det pludselig bliver meget vigtigt, at have en god rating. En dårlig rating – eller listings med for få reviews skiller sig negativt ud.
Filtrér på antal anmeldelser
Google har for nylig tilføjet endnu en funktion – et filter over de lokale listings. I den danske version er det begrænset hvor meget man kan filtrere på – og den virker heller ikke altid efter hensigten.
Det er dog klart, at filterfunktionen er kommet for at blive. Søger man på lokale listings i USA er der langt flere filterfunktionaliteter. De samme filtreringsmuligheder vi havde adgang til via Zagats rating system.
Anmeld lokale listings direkte via søgeresultaterne
Endelig er der kommet en muligheden for at anmelde virksomheder direkte i søgeresultaterne. Hvor man tidligere skulle ind på virksomhedens Google+ Local page – kan man nu klikke på reviews eller anmeldelser i søgeresultaterne og anmelde direkte her:
Det er stadig ikke alle lokale søgninger, der frembringer karrusellen og derfor kan du heller ikke være sikker på, at netop din listing bliver vist som karrusel. Du kan dog stadig teste ved at søge på Google.com og tilføje: &hl=en&gl=US til URL’en
Ovenstående er på ingen måde dækkende for de mange nye funktionaliteter – men de er de mest markante.
Har du lagt mærke til de nye lokale justeringer – og er begyndt at optimere?
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til