Googles Local Karrusel – Et kig på de nye funktioner

Googles visning af lokale resultater er langt fra færdigudviklet. De tester stadig den endelige udformning – og tilføjer jævnligt nye funktioner og udvidelsesmuligheder. Ved du hvilke funktionaliteter du kan optimere på – kan du også hurtigt komme foran dine lokale konkurrenter. Vel og mærke når Google ruller den lokale karrusel ud globalt.

Jeg har tidligere skrevet om vigtigheden i at være placeret i karrusellen – og hvordan den og de lokale resultater kommer til at tage fuld fokus fra de betalte resultater.

Nogle af os venter stadig i spænding på, at Googles lokale karrusel bliver fuldt rullet ud i Danmark – men indtil da kan man jo ligeså godt teste funktionaliteterne. Samt forberede sig på, hvilke elementer man kan optimere.

En af de mest markante nye ændringer er tilføjesen af Googles tidligere 5-point system. Reviews eller anmeldelser har hele tiden været en del af karrusellen, som det første screenshot herunder viser. Men nu er 5-point systemet direkte integreret under hver listing. Det betyder også, at det pludselig bliver meget vigtigt, at have en god rating. En dårlig rating – eller listings med for få reviews skiller sig negativt ud.

hotel-kbh-local

restaurant københavn

Filtrér på antal anmeldelser
Google har for nylig tilføjet endnu en funktion – et filter over de lokale listings. I den danske version er det begrænset hvor meget man kan filtrere på – og den virker heller ikke altid efter hensigten.

filter by rating

filter by rating2

Det er dog klart, at filterfunktionen er kommet for at blive. Søger man på lokale listings i USA er der langt flere filterfunktionaliteter. De samme filtreringsmuligheder vi havde adgang til via Zagats rating system.

Anmeld lokale listings direkte via søgeresultaterne
Endelig er der kommet en muligheden for at anmelde virksomheder direkte i søgeresultaterne. Hvor man tidligere skulle ind på virksomhedens Google+ Local page – kan man nu klikke på reviews eller anmeldelser i søgeresultaterne og anmelde direkte her:

write a review

write a review2

Det er stadig ikke alle lokale søgninger, der frembringer karrusellen og derfor kan du heller ikke være sikker på, at netop din listing bliver vist som karrusel. Du kan dog stadig teste ved at søge på Google.com og tilføje: &hl=en&gl=US til URL’en

Ovenstående er på ingen måde dækkende for de mange nye funktionaliteter – men de er de mest markante.

Har du lagt mærke til de nye lokale justeringer – og er begyndt at optimere?

Kommenter post