Location services – er du med?

Location services som Foursquare, Gowalla og Facebook Places er over os. De er blot (nye*) skud på stammen af mængden af sociale kanaler, hvor dine brugere kan besøge din virksomhed online. Det er samtidig også (nye og andre) kanaler, hvor dine brugere kan ytre sig om din virksomhed.

Har du taget ejerskab over din virksomheds listings?
Det handler stadig om, at sikre sig ejerskabet over de sociale listings, der nævner ens virksomhed. Repræsenterer man en virksomhed med bare et nogenlunde omdømme i omverdenen, er der også sandsynligheden for at ens brugere vil lede efter virksomheden i de sociale medier. Og hvad hvis en anden udgiver sig for at være virksomheden på eksempelvis Twitter eller Facebook? Det kan du sikre dig ved at være den første, der opretter virksomheden.

Det samme gælder for de respektive location services. Du skal som virksomhedsejer/repræsentant/ansvarlig/ansat tage ejerskab over de listings, der er repræsenteret på de forskellige services. For ellers er der andre, der gør det for dig.

Den mest fordelagtige listing – er en udfyldt af dig eller din virksomhed, med relevant og opdateret indhold. Derved kan du sikre – at dine brugere/kunder også oplever virksomheden, som de bør.

Nedenfor er vist eksempler fra OMD på henholdsvis Foursquare, Gowalla og Facebook Places. For både Foursquare og Gowalla vil man som oftest opleve, at ens virksomhed, eller eventuelt prominente steder allerede eksisterer – forhåbentligt uden ejerskab. På Facebook Places må vi i Danmark vente lidt endnu.

OMD på Foursquare

OMD på Gowalla

OMD på Facebook Places

*Der er ikke noget nyt over de location services nævnt – Facebook Places er forholdsvis nyt, men såvel Foursquare som Gowalla har eksisteret længe. Der er ligeledes masser af andre location services.

Benytter du de respektive location services – og har virksomheden du repræsenterer en profil?

Kommenter post