Brug Yelp i Danmark til Local Search
Med ca. 66 millioner brugere og 25 millioner anmeldelser er Yelp en gigantisk spiller på markedet for Local Search. Nu er Yelp også tilgængeligt i Danmark.
Hvordan kan du bruge Yelp i forbindelse med Local Search
Yelp giver – som så mange andre lokationstjenester – muligheden for at oprette din virksomhed med adresse, telefon og andre kontaktinformationer. Ved at placere dine informationer her, skaber du citations til din virksomhed og har dermed muligheden for at blive placeret højere i lokale søgninger. Som jeg tidligere har skrevet om, fungerer citations som almindelig link building i Local Search sammenhæng.
Opret din virksomhed på Yelp
Det er ganske gratis at oprette din virksomhed på Yelp. Følg linket herunder og ved at udfylde de efterspurgte informationer, kan din virksomhed være online på Yelp inden for få minutter.
Opret din virksomhed på Yelp her.
Du kan således også finde SeoAnalyst på Yelp.
Anmeldelser på Yelp
Anmeldelser af virksomheder, tjenester og ydelser er en stor del af Yelp – og tilmed en vigtig faktor i din ranking på lokale søgninger. Som på andre lignende tjenester kan alle anmelde eller kommentere på virksomheder, så længe man er logget ind.
Som på andre Local Search tjenester er en lang række virksomheder og steder i Danmark allerede tilgængelige på Yelp. Yelp har dog også allieret sig med en række danskere, der i flere måneder har besøgt og anmeldt adskillige forskellige steder i København. Derfor kan du også allerede opleve eventuelle forkerte eller uddaterede informationer om din virksomhed og ligeledes allerede angivne anmeldelser.
Anmeldelser kan også direkte være medvirkende til bedre placering på dine lokale listings. Yelp og Google har dog gennem længere tid været i en åben kamp om hvorvidt anmeldelser fra Yelp, skulle indgå som en del af Googles lokale resulater. Med introduktionen af Hotpot, fjernede Google dog permanent Yelp som anmeldelses-aggregator. Hvorvidt det samme sker i Danmark eller om Google tillader, at Yelps anmeldelser indgår under “flere anmeldelser” er vanskeligt at spå om. Jeg har ikke kunne lokalisere Yelp herunder endnu, men det kan meget vel komme.
“Yelp har et automatisk filter, der frasorter en lille andel af anmeldelserne – det sigter mod at fjerne mistænkelige anmeldelser, som man ofte ser på andre sider”
Anmeldelser fra Yelp har været udskældte især på grund af Yelps Review Filter. Filteret forsøger, at sortere i de indkommende reviews og opdatere dem løbende, men det er blevet beskyldt for, at være for nemt at manipulere.
Uanset hvad er Yelps anmeldelser kommet for at blive, og repræsenterer du en virksomhed online, bør du også holde øje med de anmeldelser din virksomhed pådrager sig – og løbende følge op på såvel anmeldelser og anmelderen.
Fra Yelps FAQ: “Vi fjerner ikke virksomhedslister, så det bedste, du kan gøre, er at interessere dig for både fans og kritikere og høre på, hvad de har at sige.”
Review Wednesday og anmeldelser
Jeg har tidligere forsøgt at skabe Review Wednesday i Danmark, netop for at opfordre til flere anmeldelser og dermed større gennemsigtighed for brugere og generelt flere online anbefalinger. Hvis du endnu ikke allerede kender Review Wednesday (#RWX #DK)kan du passende starte nu med en anmeldelse på Yelp.
Yelp er i USA kendt for at være en af Google store data providers i forbindelse med data til Local search listings som eksempelvis Google Places. Derfor er det også essentielt for din virksomhed at være listet her. Og som ved alle andre citations og opførelser af din virksomhed – kræver det stor nøjagtighed i hvad du kalder din virksomhed, hvordan du skriver adressen og hvordan du lister telefonnummeret.
Jeg spår Yelp en stor fremtid i Danmark. Ikke blot på grund af mulighederne i Local Search, men også fordi, at platformen allerede har vist sig særdeles værdifuld på en række andre markeder og derfor også vil kunne fungere på det danske.
Kommer du til at bruge Yelp i forbindelse med Local Search eller blot Yelp generelt?
6 Kommentarer til “Brug Yelp i Danmark til Local Search”
Kommenter post





Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Jesper jørgensen says:
Det bliver i det hele taget super spændende at se Yelps fremmarch på det danske marked. Det ser rigtigt godt ud. Mon ikke der går lidt tid før google får det integreret i google.dk.
Rosenstand says:
Det glæder mig for jer i Danmark. Her i USA er Yelp et helt uundværligt værktøj i hverdagen – og en ganske betydelig spiller i placeringsgamet :-)
Kasper says:
De har godt nok noget af en stor database taget i betragtning af hvor længe de har været i dk!?
Jens Mathiesen says:
Hej Rasmus,
Jeg har problemer med at Yelp fjerner reviews på min kærestes salon. Hosnielsen.dk
Ville det hjælpe hvis disse reviews blev opdateret således at dem som har skrevet dem får billed profiler på Yelp?
Eller hvad kan jeg gøre for at få disse reviews live?
Hilsen
Jens tidligere OMD.
Rasmus Himmelstrup says:
@Jens – Yelp har altid været udskældt for deres review filter. Det er kun de mest trustede reviews, der får lov til at blive på virksomhedsprofilerne. Det hjælper ikke nødvendigvis at profiler har billeder – men det hjælper, at de forskellige reviews kommer fra profiler med stor trust.
Se videoen herover omkring the review filter.
Rasmus Himmelstrup says:
@Jens – David Mihm har skrevet en god gennemgang til Yelp reviews her: http://www.seomoz.org/blog/review-filters-in-local-search