Søgemaskinerne dropper title tagget
Update: Man skal ikke altid tro på hvad man læser – især ikke når det kommer fra en person, hvis navn stavet baglæns er Aprilsnar. Title tagget, som du kan læse mere om her, er stadig enormt vigtigt.
Efter i sidste uge – under Search Engine Strategies i New York – at have proklameret en række nye ændringer til deres algoritmer, foretager søgemaskinerne nu endnu en væsentlig ændring i forhold til søgemaskineoptimering.
Og mon ikke at det bliver en fælles front, som da canonical tagget blev indført, og samtlige søgemaskiner efterfølgende også følger trop. Det kunne passende være en del af udrulningen af de nye annoncerede algoritmeændringer, som en del af de større søgemaskiner står foran.
Søgemaskinerne dropper title tagget!
Det er Head of Onsite Search – inderen Ran Slirpa ph.d. – der onsdag på et pressemøde offentliggjorde at titlen ikke længere vil indgå som en del af søgemaskinernes algoritme.
“Vi oplever en stor mængde spam i title tagget – som vi tidligere oplevede med keyword tagget. Derfor har vi valgt at devaluere title tagget helt og fremover kun fokusere på sidens indhold og links.”
Ran Slirpa, Ph.d.
Ændringen hilses velkommen af en række af de største CMS leverandører, der ikke længere vil gøre det muligt at udfylde title tagget.
“Vi har haft uforholdsmæssig mange udfordringer med at tilfredsstille SEO folk i forhold til at kunne tilpasse title tagget efter deres behov – så derfor er det en stor gevinst for os, at vi ikke længere skal omprogrammere vores systemer”
Anonym CMS leverandør
Mange websites har allerede taget ændringen til sig og bevidst undladt at udfylde title tagget – som det kan ses her.
Det bliver spændende at se, hvilke ændringer morgendagen bringer.
4 Kommentarer til “Søgemaskinerne dropper title tagget”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Søren Sprogø says:
Jamen det er da det de gør!
Godt at se at søgemaskinerne langt om længe bukker under fra presset, fra alle de CMS-leverandører, der igennem mange år ikke har kunnet finde ud af at understøtte TITLE-tags ordentligt :-P
Lars Bo Thomsen says:
At understøtte et helt ekstra felt er da også overkill, i sær set ud fra værdien af det. Dejlig nyhed!
Claus Valgren Christensen says:
Jeg har en insider hos Google, der har fortalt mig, at de arbejder på at genindføre keyword tags, da de har udviklet en 100 % sikker SPAM algoritme. :-P
Flemming says:
Aprilsnar