Når “mente du” ikke virker efter hensigten
Googles indbyggede stavekontrol gør, at når vi taster lidt for hurtigt, eller rammer nogle forkert taster, så bliver vi præsenteret for et “mente du: (den mere normale stavemåde)”.
De keywords eller korrekt stavede ord der fremkommer – vises på baggrund af mange tusindvis af søgninger. Søgemaskinen vil helt automatisk gætte sig frem til, hvad der kunne tænkes at være den “normale stavemåde”. Tilmed uafhængigt af sprog.
Men ligesom det er med alle andre maskiner – er det ikke altid Google rammer rigtigt, som billedet nedenfor viser. Og hvad gør man så?
I princippet er du nød til at få folk til at bruge nogle andre søgninger, end den, der gør at dit brand eller din side, bliver vist “forkert”.
I ovenstående eksempel er det klart, at flere søger på det internationale “seo analysis” end seoanalyst (Selv om det selvfølgelig snart må ændre sig). Hvis 100 søgninger foretages på seoanalyst – og 90 vælger at søge igen (justere søgningen tekstmæssigt) og de samme 90 så efterfølgende klikker sig ind på et resultat. Ja så er det en god indikator for, at ordet har været stavet forkert, eller bedre matcher en anden søgning.
Nu er seoanalyst.dk et forholdsvist nyt site (fra februar 2010) – og det kan også have en vis indvirkning på søgeresultatet. Sites med høj relevans inden for netop et eller flere generisk keywords, kan blive tildelt sitelinks. Over tid vil det sandsynligvis også ske for seoanalyst.dk (det satses der kraftigt på). På samme måde kan man forvente, at søgemaskinen over tid helt naturligt vil opfange at seoanalyst.dk er et reelt site, der ikke nødvendigvis har nogen direkte relevans i forhold til den engelske søgning på seo analysis.
Så hvad kan man gøre for at undgå “mente du”
Det er ikke rocket science. Man skal arbejde med alle de normale SEO tiltag man kender. Det vil sige jævnlig optimering af indhold, indsætte godt og linkværdigt nyt indhold, der skaber links udefra – og foretage yderligere link building, der slår navnet og brandet fast. På samme måde kan alle offline optimeringer – her at få seoanalyst.dk nævnt i relevante sammenhænge også efterhånden have en effekt.
Indtil “mente du” på søgningen oven for forsvinder – må undertegnede derfor bare arbejde kontinuerligt videre med SEO og branding af bloggens navn.
1 Kommentar til “Når “mente du” ikke virker efter hensigten”
Kommenter post
Få nyhedsbrev:
Seneste indlæg
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter
- Få 20% bedre load-tider med HTTP/2 protokollen
- Derfor skal du aldrig droppe tanken om dit drømmedomæne
- SEMAward 2015 – vinderne er fundet
- De 96 bedste artikler, blogposts, debatindlæg og podcasts om online markedsføring
Mest læste indlæg
- Link building 2012 – 12 håndgribelige tips fra de største danske eksperter
- Det perfekte SEO title tag
- Google+ (plus) – med Google Circles – Googles Sociale netværk
- Yahoo! skifter til Bing – hvad med Site Explorer?
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier
- Adwords tricks – 11 tips til en kick-ass Adwords annonce
- Google Places – udfyld det perfekt (Local business Center)
- Nyt Google+ Dashboard – saml dine Google produkter ét sted
- Google Pandaen er Tam, Uden Tænder og Ganske Harmløs
- Google Webmaster Tool – sådan registrerer du dit website
Seneste kommentarer
- 14 spørgsmål og svar om link building – sådan foretager du link building i 2014 til
- Link Building i 2016 – 10 svar fra de største danske SEO eksperter til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- 13.880 grunde til at du skal kommentere på blogs til
- Utraditionelle Off-Page SEO Strategier til
Freelancerbasen says:
Tak for et super godt indlæg.
De bedste hilsner
Freelancerbasen.dk