SeoAnalyst.dk – Søgemaskineoptimering med analytisk tilgang

Google Places Dashboard – Tracking på Google Local

Allerede tilbage i 2007 blev det muligt at se antallet af impressions og faktiske actions på local search listings. De data har dog ikke tidligere været tilgængelige i Danmark. Efter nogle års venten – er funktionen nu endelig tilgængelig i Danmark.

Under dit Local business Center – som fremover kommer til at hedde Google Places – er der nu adgang til en ekstra rapport:


Hvis du ikke allerede har oprettet en Local Business Center listing til din virksomhed, kan du se hvordan her.

Rapporten giver adgang til impression data og faktiske actions foretaget på din Local Listing. Det betyder, at man kan få vished om hvor mange gange ens Local Listing bliver vist, hvor mange , der har klikket sig videre til Google Maps, og hvor mange der rent faktisk har klikket sig videre til ens website. Det er enormt værdifuld data, der ikke længere har været tilgængelig. Eneste data man reelt havde adgang til var de brugere, der faktiske besøgte ens site.

Desuden får du adgang til hvilke queries eller forespørgsler, der har resulteret i at din Local Listing bliver vist:

Endelig får du et overblik over din egen local listing. En af metoderne til at ranke højt på Google Local er at udfylde ens listing helt perfekt. Den næste post om local search her på bloggen, viser dig hvordan du opnår en listing, der er 100% korrekt.

Der er en række andre muligheder – som eksempelvis muligheden for at poste nye events eller happenings omkring din virksomheder, funktioner som giver dig muligheden for hele tiden at forbedre din Local Listing.

Hvad syntes du om de ny muligheder i Google Places – eller Google Local Search?