SeoAnalyst.dk – Søgemaskineoptimering med analytisk tilgang

9 ud af 10 Smartphone ejere søger lokalt

90% af alle smartphone ejere bruger telefonen til at skaffe sig information om den lokation de befinder sig på. Dermed er local search en af de absolut mest benyttede søgninger man foretager sig – hvis man ejer en smartphone.

En spørgeskemaundersøgelse foretaget af Google viser et stadig mere positivt indblik i brugen af lokationsbaserede søgninger.

Undersøgelsen – der er baseret på respondenter fra nogle af de største markeder i verden – viser, at 9 ud af 10 smartphone ejere søger lokal information via telefonen. Af dem foretager hvert 8. en direkte lokal handling efter, at have foretaget den lokale søgning. Det vil sige brugerne enten:

I Danmark ejer stort set alle hustande en mobiltelefon og i følge Danmarks statistik er godt hvert tredje en smartphone. En hurtig udregning viser dermed, at omkring 1-1.5 million danskere som minimum render rundt og foretager lokale søgninger via mobilen.

Det er ganske simpelt en gigantisk målgruppe, man ikke må gå glip af. Derfor viser denne undersøgelse endnu engang vigtigheden i local search.

Hvis du som virksomhed ikke allerede er i gang med at fokusere på hvilke mobilsøgninger, der bør bringe trafik til dit site – halter du dermed bagefter. Og hvis du samtidig endnu ikke har set vigtigheden i Local Search – halter du også bagefter.

Og hvis der allerede er fokus på mobilsøgninger, men ikke lokationsbaserede søgninger – mister du potentielt muligheden for at ramme en stor del af Danmarks befolkning.

Andre take aways fra undersøgelsen:

Undersøgelsen blev foretaget i henholdsvis USA, Japan, England, Frankrig og Tyskland.

Undersøgelsen: The Smartphone User & The Mobile Marketer – kan hentes her.

Har din virksomhed en strategi for Local Search – og tænker du over hvordan virksomheden repræsenteres på lokale søgninger?