SeoAnalyst.dk – Søgemaskineoptimering med analytisk tilgang

Google Boost – AdWords i Local Search

Google lancerer nu endnu et produkt til den efterhånden forholdsvis lange liste af add ons til Google Places – eller Local Search. Google Boost. En slags AdWords til Google Places – hovedsageligt tiltænkt mindre virksomheder, der ikke umiddelbart har mulighed eller know how til at køre en fuld Google AdWords kampagne.

Google Boost er AdWords uden nogle former for forstyrrende elementer. Der er ingen forudgående arbejde (som keyword research og udarbejdelse af overordnet budget), Google klarer ved oprettelse det meste. Eneste påkrævede er, at man har oprettet en Google Places page og er villig til at smide mere end 50$ om måneden.

Selvom Boost er tiltænkt små virksomheder – er regnestykket forholdsvist simpelt.
“With over 4 million currently claimed listings, an adoption rate of 10% with an average $50/mo spend would generate $240,000,000 annually. ” Kilde: Blumenthals

Som mange andre tiltag til Google Places fungerer Google Boost endnu ikke i Danmark. Den første test kører foreløbig kun i San Francisco, Houston og Chicago. Men sammenlignet med andre tests og hele designet af backend til at styre Google Boost kampagner – må betyde, at Google Boost kommer på alle markeder inden for en overskuelig periode.

Du kan læse mere om Google Boost her (Officiel Google hjælpeside)