Udgående links – nu en fast del af Google Analytics?

Google analytics gør det nu muligt at måle udgående links eller outbound links, direkte i Google Analytics interfacet.

Det ser – om ikke andet – så sådan ud.

Det har længe været muligt at få data om udgående links i Google Analytics. Men det kræver, at man tilføjer onClick events i koden eller tracker det via Eventtracking. En tilsvarende løsning er at integrere et script på sitet, som registrerer alle udgående links fra domænet.

Nu ser det så ud som om, at udgående links bliver en integreret del af Google Analytics.

Udgående links i Google analytics

Der er endnu ikke data, til at kunne verificere hvordan tracking virker og hvordan den påvirker andre elementer (som eksempelvis bounce rate og antal sidevisninger), men der er samme muligheder for at bore videre ned i trafikken:

Der er så vidt vides endnu ikke noget officielt dokumentation på udgående links fra Google, og der er tilsyneladende også meget få konti, hvor det er integreret.

Har du adgang til udgående links i Google Analytics – og valid data? Kom gerne med dine kommentarer herunder og også hvad du mener, outbound link tracking kan bruges til fremover.

Kommenter post



Få nyhedsbrev:

Få flere tips og tricks til SEO, Link Building og frem for alt Local Search. De nyeste testresultater kommer kun i nyhedsbrevet:
 

Seneste indlæg

Mest læste indlæg

Seneste kommentarer

Følg SEOAnalyst: